fbpx

Reacties n.a.v. een eerdere verdiepingsbasisworkshop 🙂

 

  • “Weer gaan tekenen met ouders en niet alleen met kinderen!”
  • “Doel: per gesprek doel bepalen (wat is het belangrijkste dat ik wil dat ouders/leerling/school weet) en dát gaan tekenen!”
  • “Doel: het in kleine stapjes gewoon gaan doen en goed afstemmen met ouders!”

Hi professional,

Hoe is het?

Jij volgde de online training “ondersteunend tekenen bij kinderen of jongeren met een TOS – taalontwikkelingsstoornis”. Misschien onlangs, misschien echt al een hele tijd geleden.

Ik hoop dat je vuur (nog steeds) enorm aanstaat! En dat jij inmiddels als geen ander weet hoe deze tool de kinderen en de jongeren met wie jij werkt in hun kracht zet.

Maar hoe zit het met ondersteunend tekenen in oudergesprekken?!

Het is ruim tijd voor verdieping!

3 juni ontmoet ik je heel graag in Zoom waar de verdiepingsworkshop zal gaan over TOSinc. en oudergesprekken.

Want de kern van de belangrijkste boodschap leren mee tekenen tijdens oudergesprekken blijkt enorm waardevolBij startgesprekken, bij het uitleggen van testuitslagen, doelen, trajecten, hoe het gaat, tips/adviezen voor thuis en zoveel meer! 

En niet bij elk oudergesprek. Of wel? En niet het hele gesprek. Maar waar begin je?

 

TOSinc. Ondersteunend tekenen (bij TOS) in oudergesprekken! Hoe klinkt dat voor jou?

  • Het idee om mee te tekenen is misschien bij jou ook nog eentje die intern voor een directe NEE zorgt.
  • Of je wilt het wel, maar wat als het te kinderachtig is of hoe pak je het aan?
  • Het kan ook zijn dat je al ervaring hebt en de meerwaarde kent: Hoe kun je er alleen gericht mee verder?

Waar je ook staat: jij gaat eigen en volgende stappen maken. 

De 3 uur gaan voorbij vliegen. Vol interactie, inspiratie en vooral: de volgende werkdag er direct mee aan de slag kunnen.

 

Wat kun je verwachten?

1. Ervaringen delen en daarom ondersteunend tekenen in een oudergesprek.

2. Aan de slag: van concreet naar abstract met TOSinc. 

a. Uit je eventuele cirkel van stress leren stappen: want deze vorm kan zoveel (goud) opleveren

b. Samen nadenken, sparren en mee tekenen om een format te ontwikkelen vanuit bestaande statische afbeeldingen waar je met TOSinc. aan toevoegt. 

3. N.a.v. de input van jullie: vragen & antwoorden. Inspiratievoorbeelden. Samen oefenen. We zoeken samen naar manieren om jouw ondersteunend tekenenvaardigheden te versterken en nieuwe ideeën op te doen.

4. In groepjes aan de slag met een (eigen) CASUS vanuit de praktijk of aan de slag met een FORMAT TOSinc. in oudergesprekken. 

Mocht je inspiratievideo nog niet hebben gezien <3

Doe jij mee op 3 juni?

Na aanmelding krijg je direct een mailtje met een aantal vragen. Want zoals je weet wordt ook deze verdiepingsworkshop op maat gemaakt door jouw input.

Er is plek voor minimaal 4 en max 10 professionals.

Hij wordt opgenomen. En kan een week teruggekeken worden.

Je ontvangt een niet-geaccrediteerd deelnamecertificaat.

Ik heb enorm veel zin om opnieuw met jou aan de slag te gaan!

Groetjes Pien. Founder TOSinc*. Opleider en auteur “ondersteunend tekenen (bij TOS)”

*TOSinc. Tekenen Ondersteunend bij Spraaktaal. Ook altijd gericht op Taalontwikkelingsstoornissen. Bijdragen aan een meer inclusievere wereld.